Saturday, June 18, 2011

Segmen Domo Mega : Kehidupan Duniaku

Jom memeriahkan segmen kwn neh, DOMO MEGA

nak tahu kisahnyer, dengarkan lah cerita ku...eh sat..awat dengar plak..bila ms aku nk g cerita kt korg...korang bace citer aku..so aku ubah skit yerk....nak tahu kisah nyer, bacalah cerita ku..

(mood kena sedih k)

kisah nyer aku neh anak no dua dr tujuh org adik beradik....dan pompuan sulung dalam keluarga...aku ader sorg abg, 4 org adik pompuan dan sorg adik lelaki...

aku memulakan sekolah seawal umur 7 thn...kalo kekwn lain 6thn da kena hntr tadika, aku time2 tuh dok umah tgk kartoon..ape brg g tadika...(sedih tade pengalaman tadika)..so aku stat sekolah dekat SK Jempol dari tahun 1 sampai ler tahun 3...

Start dari tahun 4 sampai tahun 6 plak, aku neh di transfer oleh parent aku ke sekolah budak2 nakal...hak hak hak (mane ader sekolah budak nakal der)...aku bersekolah di SK Petaseh (B)..mesti korg tertanyer2 apekah maksud B di dlm itu kurungan...B itu bermaksud berasrama...aku dok asrama seawal umur aku 10 thn..(awal kan?!!!) alasan parent aku neh hntr aku ke sekolah tuh sebab aku slalu wat jahat kt arwah nenek aku....sbb nenek aku neh dok same ngn kitorg since adik laki aku neh baby lg...so bese r, org ckp anak no 2 neh mmg bermasalah...so bersekolah lah aku di situ, sampai aku abis UPSR.

so masuk tingkatan 1, aku start sekolah kt Sek.Men Agama Serting Ulu...( kalo tak silap r name sekolah nyer cmtu..sowi r, atuk nenek da tua..so lupa ler pulok ). tp tak lame sekolah situ, sebulan jer....pastu aku dpt tawaran sekolah lain..sekolah asrama penuh...so aku mengabiskan zaman tingkatan 1 sampai tingkatan 3 dekat Sek.Men Agama Pedas, Rembau..(mmg pedas sekolah itu)...sampai abis PMR, aku sambung blaja kt Sek Men Teknik Tuanku Jaafar....dari form 4 sampai form 5...result SPM pon tak ler cantik sgt...ader ler 2 3 ketul a nyer, b nyer c nyer dan d nyer..(pandaikan nenek sorg neh?)

pas abis SPM, aku dpt tawaran sambung blaja kt UiTM Shah Alam..hak hak hak...abiskan masa 3 thn amik diploma...pastu terus sambung degree...tp di sebabkan pandai sgt, kekwn lain smbg degree 3 thn, aku neh plak g bantai sampai 4 thn...hak hak hak..bangga r pulak citer kena extend study neh....

so sepanjang aku blaja, aku mmg dok asrama...tade dok kepit2 bawah ketiak mak lg dah...seawal umur 10 thn aku dah start hidup berdikari....kalo ms form 1, budak2 yg br dok asrama mesti melalak rindukan kat keluarga dorg, tp aku cool lg..maklum ler dah bese dok jauh2 dr family kan...hak hak hak (mood bangga sat)...

pas abis stdy, aku neh ditawarkan ler keje..bese r, dr tanam anggur, baik ler aku keje pape..janji halal...firts keje aku pas abis stdy neh, aku keje yg mmg lari topik dr study aku...hak hak hak..haramkan...tp tak lame aku keje situ...6 minggu jer bersamaan 1 bulan setengah...sebab aku resign (resign ker o kene benti keje), dorg amik aku kerja pasal dorg tak cukup org..dorg nk buat event besar-besaran..so dorg men tangkap je ler aku neh....sedih dowh biler tau psl aku diambil sbb event besar tuh...tp takper..sbb aku da benti keje kt situ, aku dapat keje skang neh....keje mmg ader kaitan skit ngn aper aku stdy..hak hak hak...(mood bangga lagi)..aku mmg suka keje aku skang neh...

so kesimpulannyer...beginilah ceritaku..

p/s: syud ko jgn bosan bace citer aku neh...

kekwn blogger 3 org...
nadiah
miss b
erin

6 comments:

Nasz said...

owh..begini rupanya kisah hidupnya..


PEREBUTAN ... PART 1

alieavea said...

@en nasz: hak hak hak...cenggitu r citer nyer...nk cmne lg...sume nyer mmg true story...tade tipu meh

Anonymous said...

terima kasih sebab sudi join segmen dri saya ^_^

pjg betul kisah hidup awk...apa2 pun....mmg menarik ^_^...

alieavea said...

@domo mega: hehehehehehe.....panjang ker kisah nyer?

Nilam suhana said...

saya datang membaca kisah hidup yang panjang nih... hurm.. begitulah perjalanan hidup sebenarnya.. nice sangat2...:)

Anonymous said...

What's up, after reading this amazing paragraph i am as well delighted to share my experience here with colleagues.


My weblog - Minecraft.Net