Friday, June 17, 2011

HaSiL-HaSiL NyER iALah......drUm RolL plisHH...

smlm aku g jenjalan kt blog..

tetiba jumpa satu blog neh, tgh wat segmen paling simple.

senang jer segmen dier...dier bg satu ayat, pastu kiter sambung2 ler ayat tuh....

so aku neh gatal tolong ler join...bg skit jer ayat aku....

korg nk tgk hasil dr segmen tuh...

sat2 yerk aku copy paste sat dr blog dier...

Besarnya bangunan pencakar langit yang langitnya tak tercakar-cakar tu. tiap2 hari saya tengok bangunan tu sebab bangunan tu depan rumah saya. Depan Rumah saya ade KFC makan fries sambil guyang-guyang kaki.goyang2 kaki sampai tersepak kaki aku tapi aku tak marah sebab ko belanja aku sarapan pagi ini. tp ak marah ko sbb ko xbelanja ak plak =). aku belanja ko pon sebab ada tujuan lain. sarapan pagi ini kat kedai mamak, anney, teh tarik satu !.   aiii..satu jer???..kedekut tol,aku kan ader nieyh..teh tarik 2 lar weyh..roti canai telur 4 ,roti kosong 4 ,telur separuh masak 2 biji, penat aku bertenggek kat cini..hahhaaha :p. apesal 2 jer teh tarik..aku skali dah 3...roti canai aku xnk..sebab aku nak diet..hehe. tak payah diet sangatlah bro, makan jer lah, mamak dah buat tuh..Baca doa before makan. ternampak kucing dan tikus belanda melintas jalan dengan penuh ketertiban pula. makan nasi lemak lagi best pagi2 ni. kucing tu datang minta sikit nasi lemak berkuah sambal tumis ikan keli. tiba-tiba tikus yang sangat montok lalu depan kucing itu.  Kucing tuh pun ngap tikus tuh, maka tamatlah riwayat tikus montok.. "xdapat makan ikan keli tapi dpt yg lagi besar dr tu..erkk...alhamdulillah..."kata kucing. Rupanya tikus montok telah disumpah oleh nenek kebayan berambut ungu dan tikus montok sebenarnya adalah isteri kucing yang ngap dia yang telah 7 tahun hilang. kucing pon tertidur lalu bermimpi. yg kucing tu berada diistana sambil mempunyai bidadari yang cantik di hadapan sambil menari - menari. muncul raksasa berwajah-wajah yang tak dapat dikenalpasti wajahnya menyerang istana itu. pengawal istana cuba mempertahankan istana dengan sedaya upaya. lalu berkata la encik mohdnaser kepada pengawal tersebut. "nyah kau pengawal yang tak sehensem aku yang gagah perkasa bersisik ikan haruan". ini telah menimbulakn kemarahan pengawal menyebabkannya bertukar menjadi incredible hulk. sambil mengorek hidung lalu pengawal yang telah bertukar menjadi incredible hulk pun berkata, "hei awak! kenapa perlu berkata begitu sedangkan saya hanya seekor ikan haruan jadian..," ehem. Dragon Ball ada tujuh biji kesemuanya.  mana nk cr dragon ball yang ketujuh?. kalau aku tau kat mane nak cari , aku takde kat sini , aku dah pegi cari dah. cari punye cari beliau pon terjumpe la bola yang ke tujuh. Hep!hep!hooreeyyy!jumpa sudahhhh!jeritnya kegembiraan sambil shuffle-shuffle. zaman shuffle dah berlalu la derrr. Raja Naga pun diseru dengan penuh kelembutan usop wilca. usop wilcha kata semua ni 'miskomunikesyen' je. hantu kak limah datang sambil berkata "ce citer ... 


leh thn gak r hasil2 dr sambung2 ayat neh...nk tergelak pon ader gak....


p/s: korg rs mane satu ayat aku yer...hak hak hak...kalo dpt teka aku bg seposen..btol..aku sumpah neh...


kredit to en Nasz

2 comments:

NasZ said...

hehe..memang syok..kan? kan?

alieavea said...

@nasz: syok gak r..hehehehe..thanks wat segmen2 cmni