Friday, March 22, 2013

BESDAY P.RAMLEE

uols tau hari neh besday p.ramlee?

aku tatau.

pg td la dgr kt hot fm dorg men kan lagu p.ramlee

well

citer p.ramlee sgt besh

aku dibesarkan ngn citer allahyarham

and satu lagu die yang sgt aku feveret sampai ari neh

JANGAN TINGGAL DAKU

kalo tak silap kisah enam jahanam

sgt2 sedih

huhuhu

jom bacakan al-fatihah utk p.ramlee

semoga roh beliau aman di sana

al-fatihah...

ok

aku nk korg enjoy ngn lagu die neh

rasa nyer bkn citer enam jahanam la

tak ingat cter mana

maaf kan saya

PERUBAHAN

salam jumaat

perubahan?

apa yg korg paham psl perubahan?

macam2 kan

so bg aku

perubahan positif

dan

perubahan negatif

well, aku mmg ingin berubah

kepada arah positif

daripada yang jahat kepada yang baik

daripada yang baik kepada yang lebih baik

daripada yang lebih baik kepada mega baik

ada mega baik?

aku pon tatau

main petik jer

so nk tanyer?

ade dikalangan kenkawan korg yg dah berubah?

mungkin dr segi pemakaian, dari segi tutur kata dan dr segi empat ke segi tiga?

aku ada..dan aku mencemuh perubahan itu

tp perubahan itu adalah perubahan yang baik

mmg baik

tp bg aku macam...tuuuuttttttt

ntah la, mgkn aku jahil time tuh

aku mengutuk perubahan itu

yes my bad..sgt teruk bila pikir2 balik

well, aku rs kalo kiter mempunyai kawan yg ingin berubah kearah kebaikan, kita tak sepatut nyer mengeji o mengutuk

sepatut nyer kiter bg dorongan dan semangat

sebab suma tuh terjadi kt aku skang

aku kutuk org yg berubah kearah kebaikan n now aku rs dikutuk oleh org

well said

karma kata org kan..what u give u get back la

hahahha

so mari kita berdoa dihari jumaat yg sgt besh neh

untuk kiter selalu melakukan perubahan yang positif dalam diri kite

amin..


Monday, February 25, 2013

SO SWEET

salam,
saja nk tulis neh
budak opis aku dapat surprise dr wife dier
dorg neh wekend husband and wife
husband dok kl
wife dok penang
so jumpa time hujung minggu
sian kan
cam abang n kakak ipar aku dolu
sorg dok bahau
sorg dok melaka
last2 abg aku pindah melaka..tp kojo kek gemencheh
kalo tak silap la...

betol tak long?

ok surprise budak opis aku neh bese jer
wife dier bg bunga n cekelat
tp suh org lain hantar
SO SWEET kan
motif citer neh

aku tunggu ms jer nk tolong qiqah kan cekelat tuh

BILA MAU OPEN WEHHHH

Friday, January 18, 2013

PHILOSOPHY BOS

bos aku nyer falsafah

die ciplak dari geng kaum cina dier

1. boss always right.

2. if boss doing sumting wrong, please refer no 1

cam hampeh kan

INI TIDAK ADIL

kbai

Wednesday, January 16, 2013

Jangan Baca Novel Ni

Salam petang uols

So nk cite skit psl buku neh

Penulis die ismi apa ntah

Ade tulis kt cover depan buku tuh

B4 bc buku tuh penulis dah warning awal2 psl buku

So aku pon try bc

Apa yg menarik cite neh cite dlm cite yg mana satu cite ke satu cite ade kaitan

Pandai tol penulis neh

Tp ending die agak skt ati la

So far besh

Kang aku wat sumarize cite neh korg xnk plak beli n bace

Neway cite die besh

Try r layan

Thursday, January 10, 2013

PULAU PANGKOR

hye uols

after pulau-pinang-hard-rock-cafe..

kami zasss terus g pangkor

so kami sampai pangkor pada hari ahad 6.1.2013...pukul 5 lebey

sampai2 jer amik motor yg kami sewa rm 30..boleh dpt kt jetty lumut

so pas dpt moto, kami terus g teluk nipah untuk cari tmpt bermalam...disebabkan mlm tuh ade ajl, so kami mencari bilik yang ade tv...kunun2 nk lyn ajl la mlm tuh

then cari punya cari..kami dapat tmpt..name tmpt tuh PANGKOR INN CHALET

sewa nyer rm60 semalam..after discount...itu harga untuk low peak season kata nyer

reception
swimming pool depan bilik wehh
so pada pandangan saya psl chalet neh, view dier bese2 jer..tp yang menarik depan bilik ade swimming pool..taklah dalam sgt..ade la para2 pinggang ku yang tinggi langsing neh...ewahhh...bilik ade aircond..toilet kt dalam...persekitaran sgt bersih..so after mandi2 laut n berendam kt kolam tuh boleh la..tp jgn terjun tiruk sgt...masalah nt...hahahah

after check in kt situ kami decide nk balik dah..tp lepas round2 pulau, so kami decide semula untuk check in satu malam lg..tp kt tmpt lain...kami check in kt NAZRI NIPAH CAMP



entrance
view dalam camp



tmpt melepak



rumah A

tempat tok chilling

tmpt lepak2

laluan entrance yg ade byk pic


dapur yang korg boleh guna untuk masak2

reception


wakaf

so tmpt neh sgt besh..sewa kami tok semlm rm 30..untuk rumah A...yg ala2 khemah gitu..tp toilet kt luar..persekitaran dier sgt bersih...kt dlm rumah A tuh disediakan dua tila..dua bantal..dua selimut..dua tuala...ade lampu n kipas siling...siap dia bg ubat nyamuk...dorg hias kawasan neh ala2 tmpt reggae..sbb byk jugak gamba bob marley tergantung..agak2 owner neh layan weed kot....hahahha..ok abaikan

owner tmpt neh kalo tak silap melayu..owh mmg melayu pon sbb anak die yg lyn kami bila nk check in....ops maafkan saya...



sunset kt sana

ops dugong omputih tgh terdampar...maafkan saya



disekitar kota belanda yang terdapat di pulau pangkor

kambing yang kaco masa org th sibuk2 bersantai

hensem kan

sotong fresh dari laut
so kalo korang ade ms, g la pulau pangkor..pantai nyer masih bersih...ingatkan air laut kt pangkor dah berkeladak cam kek pekdeksen(PD), tp masih jernih..leh nmpk anak2 ikan tepi tuh...



PULAU PINANG - HARD ROCK CAFE

hey uols

salam

so nk hapdate skit psl rhb-now-want-to-feel-like-rockstar arituh

so dah pergi n check in pada 5hb januari 2013.

so enjoy la pic yg ade neh

erks..harap maaf...

view dari swimming pool

gitar besar...

tmpt org nk berspa....banyak dugong putih yg berurut

so byk pic yg xsenunuh skit...

huhuhu

taleh upload

dosa mata korg nt

ok

kami dapat voucher satu malam n breakfast

breakfast die not bad

ade western n malay dishes

tp xsempat plak nk amik pic makanan dier

hohoho

ms mlm tuh lyn live band dorg

besh band tuh

tp lupa nama plak

dorg sgt pandai nyanyi lagu rnb

xmcm live band yg penah tgk

ok la

tade menda sgt pon

after hard rock kami terus ke perak untuk PULAU PANGKOR

Monday, December 31, 2012

Happy new year

Salam

Happy new year 2013

Semoga tahun br lebih baik dari thn seblm nyer

Celebrate new year kt mana?

Sy dok umh kwn lyn movie

Bye

Happy new year

Salam

Happy new year 2013

Semoga tahun br lebih baik dari thn seblm nyer

Celebrate new year kt mana?

Sy dok umh kwn lyn movie

Bye

Monday, December 24, 2012

SUNGAI CONGKAK

hye uols

ok semalam aku bermandi manda kt sungai congkak

well

apa yang aku boleh katakan

sungai congkak tak besh dah

sebab nyer

1. cetek

2. kotor

tak paham betul dgn kesedaran sivik manusia sekarang

apa kejadah nyer buang sampah dlm sungai tuh

sengal tol

tong sampah ade jer kot orang sediakan

tp masih nk buang sampah dlm sungai tuh

mencacatkan keindahan sungai tuh

geram betol

pinjam ayat PM sat 

"HARAMJADAH tol manusia yang tade kesedaran sivik neh"

Wednesday, December 19, 2012

ABANG LONG KAWASAN..

Korang tau istilah abg long kawasan

Mustahil korang tatau kan

Selalu tgk kl gangster

So nk jd cerita

Aku kenal sorang abg long neh

Tatau la abg long kawasan mana

Mungkin kawasan ampang kot

Tp kate nyer dier tuh abg long

Ntah btol ntah tidak

Aku pon tatau

Tp kalo la die tuh abg long

Mesti die byk duit kan

Sbb kaki paw org

Jgn salahkan aku kalo aku ckp dorang kaki paw

Sbb aku tgk muvie dorang citer cmtu

So aku assume la dorang pon camtu based on movie yang aku tgk

Ok berbalik pada abg long yang aku kenal neh

Disebabkan title die abg long kawasan, apa yg lawak nyer...

Kete die nk kena tarik

Ok tuh jer point citer aku

Bye

posted from Bloggeroid

Tuesday, December 4, 2012

BARANG PANAS

hye uols

penah dengar citer psl barang panas?

tau apa barang panas?

apa yang aku tau barang panas ni barang curi

so dak opis aku beli lappy dari kawan dier

lappy dier tuh barang panas

mat piiitttt yang jual

die kate dier rembat kt lowyat

lappy tuh baru lg tuh..brand lenovo...masih dlm kotak ms memba dak opis neh rembat

dak opis aku beli harga rm600 jer

so, apa hukum nyer kalo aku tahu dak opis aku neh beli barang panas?

kire aku bersubahat ker?

apa yang patut aku buat?

takkan buat bodoh?


RHB Now : Want to FEEL like a ROCKSTAR campaign

salam

aku dapat voucher hard rock cafe untuk 2 hari 1 malam

yeah..

sebab aku winner untuk rockstar campaign RHB uols

sapa nk ikut...

meh la..

tp byr sendiri k...

validity dari 15 julai 2012 sampai 14 januari 2013

so kena pegi sebelom tamat tempoh nyer





Friday, November 16, 2012

Penutupan jalan ampang - hulu langat

U ols

Salam jumaat

Ase info besh

Jln di ampang hulu langat ttp skang neh

Sbb nyer ade tanah runtuh bawah ampang lookout point tuh

Mmg extremely teruk tanah runtuh tuh

Dan skang aku teperangakp dlm jammed nk g keje

Uwaaaaa

Lmbt lg msk opis

Jln nk keluar hulu langat pon jammed

Ok sekian berita dr hulu langat.



Ok br sampai opis...demn

Thursday, November 15, 2012

Salam Maal Hijrah

Bapak gila mengantuk

Orang lain sunuk berehat

Aku koje

Ngntuk siot

Neway

Salam maal hijrah

Azam tahun baru?

Aku cam biasa...setelkan azam thn lepas

Wednesday, November 14, 2012

CUBA TRY TEST

Br download application bloggerandroid

Nk kasi try cmne pegi nyer...

Kalo boleh mmg cun

Kalo xcun

Kasi uninstall sudah





Monday, November 12, 2012

YOU FOUND ME

lost and insecure

you found me

you found me

lying on the floor

surrounded

surrounded


Thursday, November 1, 2012

JALAN

salam uols

happy thursday

ari neh nk citer psl 2 jalan

1st jalan BENTONG - RAUB - KUALA LIPIS

ok semalam aku temankan kawan aku hantar kawan dier balik bentong

dalam pukul 10 lebey la aku lalu jalan di atas

apa yang aku nk citer kan kat sini

laluan tuh menjadi laluan bas nk ke kelantan

kalo tak silap aku lah kan

then smlm mmg gile bas2 yang lalu jalan tuh

dah la bas 2 tingkat

selaju2 alam dorang neh bawak bas

siap bole overtake lori hokey

aku tatau la kot2 driver bas tuh tgh wat racing di antara bas ke

seyez laju ok

kalo korg tgk cara bas tuh dipandu

mmg kompem korg menyumpah

gila tak ingat

mmg driver2 bas tuh berani mati lah

sgt2 scary

diharap ade pihak wat pemantauan lah dijalan tersebut

2nd jalan ke AMPANG LOOKOUT POINT

jalan tuh aku mls la nk ckp ape

itu adalah jalan yang hari2 aku lalu g keje

mmg wajib la lalu jalan tuh

so aper yang aku nk citer

jalan tuh mmg ade lubang sana sini

yang pelik nyer

contractor yg baiki jalan tuh

bape kali dorg baiki pon

xsampai sehari o dua hari

kompem jalan tuh akan berlubang balik

aku tak paham la

kenapa boleh jd macam tuh

salah contractor yg baiki jalan ker sbb guna bahan2 tak berkualiti

or

salah lori2 yang lalu kt situ sbb bawak lebih muatan

sbb laluan tuh mmg jadi laluan lori dari hulu langat nk ke ampang

pelik sgt dowh

kalo ade yang baca neh

mohon pencerahan, apakah yg berlaku kt jalan tersebut.

sekian

bye2 uols

have a nice november 2012

Thursday, October 25, 2012

JUTAWAN ISLAM

aku macam suka jer artikel sini

harap boleh jd seperti beliau

insya - allah

kredit to : ADDIN

by the way abaikan yang politik itu

amik nilai2 yang positif sahaja

LANGKAWI - PENANG - CAMERON HIGHLAND

salam hari khamis uols

besok dah nk raya haji

so mohon ampun dan maaf zahir batin

so last few weeks kami berjalan ke pulau langkawi uols

so nk hapdate gamba jer

kah kah kah

motif?

tade motif ok
pemandangan sekitar hotel

pantai cenang

tambak kt depan hotel

island hopping

kentut2 di pulau dayang bunting

gaby bergaya cantik di laluan simpang pulai nk ke cameron higland

laluan simpang pulai yang serba berkabus
sayang nyer sky bridge ditutup untuk maintanance
view depan hotel

pepoyo di depan bilik hotel

depan bilik hotel

ini lah bilik tido kami..mengadap laut

tuboangel? motif?

sunny on sunday

ceria!!

tmpt berjakuzi

jakuzi yg guna air laut..feeeling2 orang kaya sat

pemandangan sekitar hotel

tempat lepak2

tubotel

tubotel

our breakfast dat day

feeling di hari lepas hujan

mengadap laut uols..

sempoi kan tempat lepak dier

view dier besh

motif? artistik sgt kan?!!
ok kami check in kt tubotel

view dier sgt nice

harga pon quite murah jugak

tp jgn booking ler kalo pegi time tak cuti sekolah

juz walk in

huhuhu

try la hotel neh

tp toilet kt luar

kah kah kah

taleh berkemban tau uols

malu...

sharing toilet

masa kami g time tuh banyak kali hujan

so aktiviti agak terhad skit

so balik dari langkawi

singgah penang

tdo semalam

so juz naik ferry jer uols

pastu

dari penang singgah cameron highland

jalan2 cr strawberry kata nyer

besh

ok lah

bye2